- 발음지도시 겪게 되는 어려움과 이를 해결할 수 있는 다양한 활동을 소개한다.
- 실제적으로 발음 지도에 다뤄야 하는 소리의 특성 및 영어 발음의 특성을 제시한다.
- 한국 학생이 어렵게 느끼는 개별 발음의 특성을 안내하고 이를 효과적으로 지도할 수 있는 다양한 활동을 소개한다.
1. Keys to a Successful Pronunciation Lesson 25분
2. Teaching Pronunciation in Your Setting 27분
3. Integrating Pronunciation into Speaking, Listening, and Reading Classes 29분
4. Factors that Affect the Learning of Pronunciation 22분
5. Sounds and Spelling 25분
6. Accuracy vs. Fluency 29분
7. Providing Feedback 23분
8. TPR and Pronunciation 26분
9. Teens and Tens, /t/ and /d/ 29분
10. Which English is the ‘Best’ English? 23분
11. Troubling Similarities: r [ɹ] vs. l [l] 26분
12. Troubling Similarities: th [θ] vs. s [s] 25분
13. Troubling Similarities: /f/ (and /v/) vs. /p/ 22분
14. Troubling Similarities: dg/j [dʒ], “zh” [ʒ] vs. z [z] 22분
15. Troubling Similarities: /q/ Compared to /k/ 21분
16. First Language Interference 32분
17. Pronouncing Consonant Clusters 27분
18. Pronouncing Past Tense Verbs 22분
19. Possessives, Plurals, and 3rd Person 20분
20. The Importance of Using Various Approaches 21분